Énekkaros biciklitúra Velencén

Június 8-án hajnalban az időjárás tökéletes volt a régóta tervezett biciklitúrához, sőt, végül még a fürdéshez is. Az énekkarosok ugyanis idén egész éves munkájuk jutalmaként a Velencei-tóhoz kirándulhattak.

A 106 fős bringás csapat (67 énekkaros gyermek, 34 szülő és 5 pedagógus) 7 órakor gyülekezett az iskola előtt, ahol az egyik apuka és az önkormányzat jóvoltából 2 teherautóra pakoltuk fel a bicajokat, majd a vasútállomás felé vettük utunkat, hogy a vonattal Gárdonyba jutva újra biciklire szálljunk, és 5 km tekerés után lejussunk a velencei strandra. Már az előző heti énekkaros szülőin megtudtuk, melyik szülőre melyik 2 vagy 3 gyermek jut, akire egész úton figyel, és melyik apukák lesznek, akik folyamatosan a bringasor mellett előzve vagy lemaradva biztosítják a kereszteződéseknél, hogy mindenki épségben átérjen.

Mivel a gyerekek nagyon elszántak voltak, a tóba is bementünk velük fürdeni – kétszer is fél-fél órára! A szülők itt is “bólyaként” biztosították, meddig lehet bemenni a vízbe, és mikor kell egyszerre kijönni. A strandolás/napozás közben kártyázásra, ebédre és játszóterezésre is jutott idő.

A visszafelé úton már jobban látszott, hogy egy-egy gyermek mennyire elfáradt, jobban le-lemaradoztunk egymástól a biciklisoron, de az ezzel megbízott apukák ilyenkor is fitten és segítőkészen vették át egy-egy lemaradó kislány hátizsákját, vagy vontatták őt egy darabon.

Külön köszönet a bringás szerszámkészletét is elhozó apukának, aki már az utunk elején meg kellett, hogy szorítson pár csavart, meg kellett hogy szereljen néhány féket, és ki kellett cserélnie egy bicikligumit is.

Gárdonyban az egész csapat elnyalt még egy fagyit, majd a jól szervezett tanári-szülői összmunkának hála, mindannyian épségben és jókedvűen értünk haza, vidáman mesélve élményeinket ezzel a kedves csapattal, akiket a túránk során most még jobban megismerhettünk.

Kedves Klári néni, Gabi néni, köszönjük szépen!

Szeretnénk még köszönetet mondani az Igazgató asszonynak, aki elengedte a gyerekeket, a

Stúdium Alapítványnak és az Önkormányzatnak az autós támogatásért, valamint kísérőinknek: Gecserné Gonda Róza igazgatóhelyettes néninek, Bendiákné Tünde néninek, Kérészné Kriszti néninek és persze a szülőknek, akik szintén segítettek abban, hogy ez a nap ilyen feledhetetlenül teljen el!