Kutyusok segédkeztek a mondatszerkezetek és a szorzótábla elsajátításában
Idén is folytatódnak az állatasszisztált tanítási órák az alsó tagozaton. Amy, a border collie és Beny, a kis yorki motiváló jelenlétével és kedves természetével továbbra is aktívan segíti a diákokat a tanulási folyamatban.
Legutóbb a 3.b osztályban a gyerekek játékos formában, az állatok közreműködésével tanulhatták meg a különböző mondatszerkezeteket. A kutyák jelenléte nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a gyerekek figyelme és érdeklődése folyamatosan fennmaradjon, így sikerült elérnünk a tananyag mélyebb megértését is.
A 2.a osztály kisdiákjai éppen a 2-es szorzótáblát tanulják. A szorzótábla gyakorlása sok gyerek számára nehéz és monoton lehet, de Amy és Beny gondoskodott róla, hogy szórakoztatóbb és interaktívabb legyen a tanulási folyamat. A kutyák jelenléte nemcsak mosolyt csalt a gyerekek arcára, hanem segítette a koncentrációjukat is, így a tanulási eredmények is pozitívan alakultak.
Az állatasszisztált tanítás célja, hogy a terápiás kutyák bevonásával olyan környezetet teremtsünk, ahol a gyerekek örömmel tanulnak, és az élménypedagógia eszköztárával könnyebben elsajátíthatóvá tegyük a tananyagot. Emellett ökoiskolaként és Állatbarát Iskolaként is profitálunk Amy és Beny jelenlétéből, hiszen közreműködésükkel a diákok nemcsak szaktárgyi ismereteket szereznek, hanem a felelősség, az empátia és az állatokkal való törődés is fontos eleme lesz a mindennapjaiknak.