Kirándulás a Dunakanyarban

2019. március 23-án, szombaton tartottuk meg 2019 első iskolai túráját. Szombat reggel 7 órakor kis csoport gyülekezett a vecsési vasútállomáson. A Nyugati pályaudvaron történt átszállást követően összesen 28 diák és 3 kísérő szállt le a vonatról a festői Zebegényben. Gyönyörű verőfényes napsütésben fedeztük fel a falucska látnivalóit. Először a Kós Károly által tervezett Havas Boldogasszony római katolikus templomot néztük meg, majd egy gyors csoportfotó után a falu felett magasodó Trianon emlékmű felé vettük az irányt. A kék kereszt jelzést követve kezdtük meg az emelkedést a Szent Mihály-hegyre. A csapat döntő többségét felsős tanulók képezték, de néhány végzős gimnazista és az általános iskolából tavaly elballagott „öregdiák” is gazdagította a társaságot. A túra végig kiváló időben és jó hangulatban telt. Az ébredő tavaszi erdő számos színes-illatos szépséget tartogatott a számunkra. Célunk a Hegyes-tetőn emelkedő Juliánus kilátó volt, ahol rövid ebédszünetet is tartottunk. A 11 kilométeres kirándulás utolsó szakaszán a kéktúra jelzését követve leereszkedtünk Nagymaros településre. Itt vonatra szálltunk és délután három óra körül érkeztünk vissza Vecsésre. Reméljük a következő kirándulás is hasonlóan jó hangulatban fog telni és ismét új diákokat csábíthatunk a természet értékeinek megismerésére.