Petőfis gyerekek a kemencei hittanos táborban

A 2017-18-as tanév sem múlhatott el hittantábor nélkül.

Július 2-án az iskola előtt gyülekeztünk, harmincöt gyermek és négy hitoktató (Kati néni, Panni néni, Georgina néni és Tünde néni). Közös imádság után elindult a buszunk a Börzsöny hegyei felé.

Útközben Nagybörzsönyben megnéztük a XIX. században épült vízimalmot, majd folytattuk utunkat Kemence felé, ahol a szállásunk volt.

Egy kis játszóterezés után megtekintettük a Kemencei Erdei Vasútmúzeumot, majd elindultunk egy 4 km-es vonatozásra az erdőben. Hosszú gyaloglás után részt vettünk a szentmisén is, ahol a gyerekek nagy örömmel szolgáltak, felolvastak, ministráltak.

Kedden egy helyi termelő több hektáros gyümölcsöskertjében szüreteltünk ribizlit; akadt, aki lekvárt is készített belőle.

Délután még Dr. Huszka Mihály atya is meglátogatott minket, majd a kemencei strandon élvezhettük a jó időt. Az esti hittanos vetélkedőn nagy lelkesedéssel vettek részt a gyerekek.

A szerdai nagybörzsönyi kiránduláson megtekintettük a Mesekerámia kiállítást, a falu tájházát, a Bányásztemplomot. Ebédre kemencés lepényt ehettünk, amit négy nagyon kedves idős hölgy készített nekünk.  Egy mézeskalács-készítőnél csodálatos mézeskalácsokat láthattunk és a gyerekek is készíthettek saját kezűleg szebbnél szebb finomságokat.

Nagybörzsönyi utunk utolsó állomásaként a Bárókúti Állatsimogatóban ismerkedhettünk meg közelebbről az állatokkal. Kedvencünk a mosómedve volt.

Másnap délelőtt az összepakolás, rendrakás után még készítettünk tutajokat, amit a szállásunk közelében folydogáló patakban ki is próbálhattak a gyerekek.

Délután még Szobra indultunk, ahol a gyerekek lóra ültek és néhány kört tettek a nagyon türelmes pacin.

Estefelé élményekkel gazdagodva, fáradtan értünk Vecsésre, ahol már minden kis táborozót vártak a szülei.

Peresáné Kállay Georgina, Bendiákné Szabó Tünde

hitoktatók

Petőfi Sándor Római Katolikus Általános Iskola és Gimnázium

(fotó: Peresáné Kállay Georgina)

Kategória: Uncategorized | A közvetlen link.