Olasz diákcsere 2017-2019 – már másodszorra

Ebben a tanévben folytattuk olasz partneriskolánkkal, a Padova melletti Abano Terme egyik középiskolájával közösen szervezett diákcsere projektünket. Ősszel kezdtük el az új résztvevőket toborozni, majd a magyar és az olasz gyerekek felvették egymással a kapcsolatot és az internet segítségével leveleztek, ismerkedtek egymással – az idei program csúcspontjaként pedig márciusban került sor olasz partnereink fogadására.

A diákcsere projektek során a párok egymás családjánál laknak a kiutazás egy hete alatt, így rengeteg lehetőségük nyílik a nyelvgyakorlásra és arra, hogy megismerjenek egy idegen kultúrát, bepillantást nyerhessenek egy külföldi család életébe.

Itt-tartózkodásuk idejére igyekeztünk tartalmas és változatos programokat szervezni a gyerekek számára, amelyben ötvöztük a kulturális értékeinkkel, legfontosabb látnivalóinkkal való ismerkedést a sportosabb, kikapcsolódást nyújtó tevékenységekkel. Így Budapest nevezetességeinek a megtekintésén és a Mátyás templomban, a Bazilikában és a Parlamentben tett látogatáson kívül a programban helyet kapott az Aquaworld-ben és a Cyberjump-ban eltöltött néhány óra is, hogy biztosítsuk a feltöltődést a sok járkálás után. Az első napon Vecséssel ismerkedtek a vendégek, még Szlahó Csaba polgármester úr is fogadta a csoportot. Később egy délelőttöt Szentendre bebarangolásával töltöttünk. A híres magyar találmányokról, feltalálókról a pesti Belvárosban található Hungarikum Élményház kiállításán kaphattunk sok-sok információt, de szerepelt a programon a Fővárosi Nagycirkusz egyik előadása is.

A diákcseréknek mindig része valamilyen iskolai tevékenység is. Idén egy matematikai projekt kapott helyet a programban, amelynek során a CLIL (Content and Language Integrated Learning, magyar elnevezésével Tartalomalapú nyelvoktatás) tematikája szerinti, angol nyelvű matekórákon vettek részt a magyar és olasz gyerekek. Eleinte kicsit tartottak az angolul megfogalmazott algebrai feladatoktól, de hamar rájöttek, hogy a matematika nyelve nemzetközi és utána már sikerrel birkóztak meg az egyenletekkel és szöveges példákkal.

Összességében véve egy sikeres, élményekkel teli héten vagyunk túl, amely után elmondhatjuk: a két iskola tanulói között igazi barátságok szövődtek, a gyerekek továbbra is tartják egymással a kapcsolatot, és már most várjuk a jövő tavaszt, amikor mi utazunk majd ki az olaszországi Abano Termébe. Végezetül pedig álljon itt néhány sor a résztvevő diákok élménybeszámolóiból:

„Nekem nagyon tetszett az olasz diákcsere. Nagyon sok jó élményben volt részünk és olyan helyekre jutottunk el, ahová eddig még soha. Én nagyon hasznosnak tartottam és tartom ezt a diákcserét, mivel nagyon sokat fejlődtem ezzel angolból, és rengeteg új szót, kifejezést tanultam. Nem éreztem magam kellemetlenül, ha beszélni akartam valakivel, mert tudtam, ha nyelvtanilag nem is mondok néha jól egy mondatot, attól még az az ember meg fogja érteni.”

„Számomra ez a cserediák program adott egy kis önbizalmat, hogy igenis merjem használni azt a nyelvet, amit már lassan 6-7 éve tanulok. Az elején nagyon féltem és nagyon sokáig gondolkoztam, hogy jelentkezzek-e, de egyáltalán nem bántam meg!”

„Nagyon tetszett, hogy új, fantasztikus és barátságos emberekkel ismerkedhettem meg és az angoltudásomat is fejleszthettem. A programok élvezetesek és változatosak voltak. Nagyon jól éreztem magam!”

„Nagyon megkedveltem a társaságot és már alig várom, hogy újra találkozhassak velük jövőre!”

 

Szöveg és fotók:

Bekkerné Fenyő Ágnes
szervező tanár
és a 9.c, valamint a 9.b diákjai

 

 

Kategória: Uncategorized | A közvetlen link.

Vélemény, hozzászólás?