Angliai utazásunk

Gimnáziumunk 36 tanulója és két tanára (Kabucz Tünde és Bekkerné Fenyő Ágnes angoltanárok) izgalmas tanévkezdésen van túl: szept. 4 és 11 között egy angliai utazáson vettünk részt.

A Challenge Hungary Kft szervezésében, hosszú buszozás után először Brüsszelben álltunk meg egy pihenőre, ahol megtekintettünk néhányat a legfontosabb látnivalók közül: a királyi palotát, a főteret és természetesen Manneken Pis-t, a pisilő kisfiú szobrát. Az éjszakát egy dunkerque-i tranzitszállóban töltöttük, majd másnap hajnalban komppal keltünk át Angliába.

Már a hajóról jól látszottak a híres doveri fehér sziklák, amelyek tövében rövid időt töltöttünk a tengerparton. Ezután Canterbury volt a következő állomás, ahol sétálgattunk a gyönyörű középkori városban és megtekintettük a híres katedrálist. Útban London felé megálltunk a Leeds Kastélynál, ahol mindenki kedvére bóklászhatott a hatalmas parkban, megnézhette a kastélyt és bujkálhatott a sövénylabirintusban.

Londonhoz közeledve a gyerekek izgatottan várták, milyen lesz a befogadó családjuk, hiszen teljesen ismeretlen embereknél voltunk elszállásolva. Másnap reggel mindenki lelkesen mesélte az élményeit, és még azok is tudtak angolul kommunikálni a családokkal, akiknek az iskolában kevésbé megy az angol.

Londoni programjaink között szerepelt egy utazás a London Eye-on, majd egy rövid 4D film Londonról, a Tower kincseinek és Madame Tussaud panoptikumának megtekintése, látogatás a British Museum-ban és a Természettudományos Múzeumban, a csoport focirajongó része pedig ellátogatott a Chelsea stadionba is. Természetesen sokat sétálgattunk a belvárosban, láttuk a Buckingham Palotát, a St. James parkot, elsétáltunk a Downing Street 10 előtt, láttuk a lovas őrségváltást, üldögéltünk az oroszlánok mellett a Trafalgar Square-en, megnéztük a Szent Pál székesegyházat és átsétáltunk a Millenium Bridge-en… Így is csak egy kis ízelítőt kaptunk London rengeteg látnivalójából. Természetesen nem maradhatott ki egy kis vásárlás sem az Oxford Street számtalan áruházában.

Egy teljes napot vidéki kirándulással töltöttünk: Stratford-upon-Avon-ben megnéztük Shakespeare szülőházát és életének néhány fontos helyszínét, majd a Warwick kastélyban töltöttünk néhány órát.

Ez az egy hét – amellett, hogy az angol nyelv gyakorlására remek lehetőséget kínált –, felejthetetlen élményekkel ajándékozta meg az utazókat. Nagyon örülünk, hogy ilyen sokan tudtak élni a lehetőséggel és részt tudtak venni az utazáson!

Bekkerné Fenyő Ágnes

Kategória: Események, Uncategorized | A közvetlen link.