Kedves Szülők!

Az új tanév közeledtével szeretettel ajánlom olvasásra Katona Erzsébet tanítónő hasznos tanácsait!     

                   Sok sikert kívánok !         Békefiné Fenyvesi Gabriella

                                                                      GYIV felelős

 

Kedves Szülők!

 

Engedjék meg, hogy néhány olyan tanáccsal, tapasztalattal szolgáljunk, amire érdemes figyelmet fordítaniuk, hogy gyermekük kiegyensúlyozott, boldog, sikeres iskolás legyen.

 

–          A nevelés a család feladata! Az alapokat a család rakja le, mi arra tudunk építkezni. Ha a háznak nincs alapja, vagy rossz az alapja, arra nem lehet falat húzni. Mi folytatjuk, kiegészítjük az otthoni nevelést, de a családot pótolni nem tudjuk.

–          A példamutatásnak nagyon nagy a szerepe, ám talán ennél is fontosabb, hogy bízzanak a gyermekükben. Amit tanítottak nekik, az a megfelelő időben beérik. Ezt nem „prédikációkkal” érjük el, hanem sok-sok beszélgetéssel.

–          A jól nevelt gyermek nem idomított, hanem szeretetteljes családban él, ott követi a viselkedési mintákat, az alkalmazkodást is.

–          Szeretni tanítsák gyermekeiket ebben a nehéz világban, ahol minden az anyagiakról szól! A legnagyobb ajándék az együtt töltött idő legyen! Nem a legdivatosabb ruháira, játékaira, a legmodernebb mobiltelefonjára stb. fog emlékezni, hanem a közös élményekre.

–          A gyerek mindig érezze, hogy a család mellette áll, a helytelen cselekedetet ítéljük el. Nyújtson a család érzelmi biztonságot! Az érzelmileg kiéhezett gyerek csábítható, könnyen keveredik rossz társaságba.

–          Ne rombolják le egymás tekintélyét az elvált szülők, mert ennek eredményeként se apja, se anyja nem lesz a gyermeknek, akit tisztelni tudna, melynek következtében bizonytalanul áll majd később is a világban. Ha nem tiszteli a szüleit, a pedagógusokat sem fogja. Ennek hiányában az oktató-nevelő munkánk sem lehet eredményes.

–           Már ebben a korban kell megtanulniuk a precíz, gondos munkát, rendszeretetet. A kontár munka itt alapozódik meg. Mindegy, hogy milyen munkát választ majd később, de abban a legjobb legyen.

–          A házimunkát végző gyerekek általában jobb tanulók társaiknál. Legyen a gyereknek saját feladata, felelőssége, önállóságra neveljük őket!

–          Mutassanak példát, tapasztaltassák meg, hogy ha valamit el akarunk érni, azért tennünk is kell!

–          Ajánljuk a szerető szigort! Gyermekeink az engedékenységet nem sokra becsülik. A gyermekek a kiszámítható környezetben érzik biztonságban magukat.

–          Amelyik gyermek nem alussza ki magát, az nem tud figyelni a tanórákon, tehetsége nem fejleszthető.

–          A tehetséges gyermeknek is jár a gyerekkor, ne terheljük túl  különórákkal! Könnyen „befullad”, nem tudja később a megfelelő időben kibontakoztatni tehetségét. Ne akarják a saját álmaikat megvalósíttatni velük!

 

 

„A gyerek a világra nyitott lény, kész a befogadásra, jóra jóval válaszol, simogatásra simogatással, jókedvre jókedvvel, tevékenységre tevékenységgel.”