Diákjaink beszámolói a párizsi Comenius-találkozóról

Kéméndy Dóra (13.ny):

Projektmunka

Vasárnap és hétfő délelőtt csoportokban tevékenykedtünk. Nagyon klassz volt megismerni a többieket, együtt játszani és együtt kidolgozni ezt az ökológiai témát. Megosztottuk és megvitattuk az ötleteinket, majd készítettünk egy plakátot, hogy szemléletesebben tudjuk bemutatni és elmondani gondolatainkat. A projektmunkára szánt idő leteltével összegyűltünk és egy-egy rövid előadásban összegeztük, ki mire jutott. A csoportmunka nagyon hasznosnak bizonyult, hiszen használhattuk, gyakorolhattuk a német nyelvet, illetve lehetőségünk volt kreatívan gondolkodni. Nekem személy szerint nagyon tetszik az ökoiskola, amit terveztünk.

Projektarbeit

Wir haben unseren Sonntag und Montag Vormittag mit Projektarbeit verbracht. Es war ein sehr schönes Erlebnis, die Anderen durch Spielen kennen zu lernen und mit ihnen an diesem ökologischen Thema zusammenzuarbeiten und darüber nachzudenken. Wir haben unsere Ideen miteinander geteilt und besprochen, dann haben wir ein Plakat gemacht, um den Anderen unsere Gedanken zu präsentieren. Am Ende der Gruppenarbeit haben wir einander in einem Präsentation gezeigt, wozu wir gekommen hatten. Ich habe diese Gruppenarbeit sehr nützlich gefunden, weil wir Möglichkeit hatten die deutsche Sprache zu benutzen und zu üben, und kreativ zu denken. Ich mag unsere Ökoschule, die wir geplant haben, sehr.

Legkedvesebb élmény

A kedvenc programom az utolsó ebéd és az azt megelőző séta volt a franciákkal, mert jobban megismerhettük egymást és többet tudtunk beszélgetni. Ezek a legjobb pillanatok, hiszen ezekből születnek a valódi nemzetközi kapcsolatok, ráadásul ilyen remek emberekkel.

Bester Moment

Mein Lieblingsprogramm war der Spaziergang und das letzte Mittagessen mit denFranzosen, weil wir einander besser kennen lernen und uns mehr unterhalten konnten. Diese Momente sind die besten, denn sie ergeben echte internationale Verbindungen, dazu mit tollen Menschen.

Falvai Katalin (12.ny):

Szállás, étkezés, utazás

A szállás egészen tiszta volt és az ágyak nagyon kényelmesek voltak, de nem volt túl sok időnk aludni, mert minden nap sok programon vettünk részt.
Az ételek finomak voltak, de azért találkoztam néhány szokatlan ízű fogással is. Nagyon tetszett, hogy választhattunk minden nap két főétel között és, hogy kaptunk mindig gyümölcsöt is.
A repülőút nagyon jó volt, gyönyörű volt a kilátás. A metró sem volt olyan rossz, de nagyon fárasztó volt, hogy minden nap többször ide-oda kellett utazgatni. Rengeteg programon vettünk rész, így mindenki nagyon elfáradt.
Összességében minden jó volt és egy remek élmény volt a számomra!

Unterkunft, Verpflegung, Reise

Das Hotel war ganz sauber und die Betten waren sehr bequem, aber wir hatten keine Zeit zu schlafen, denn wir hatten jeden Tag sehr viele Programme.
In Frankreich sind die Gerichte lecker, aber ich habe einige ungewöhnliche Gerichte auch getroffen. Wir konnten jeden Tag wählen , was wir essen wollten. Das hat mir gefallen. Außerdem haben wir immer Obst bekommen.
Der Flug war sehr gut, die Aussicht war wunderbar. Die U-Bahn war nicht so schlecht, aber sie war sehr anstrengend, denn wir sind an einem Tag sehr viel gefahren. Jeden Tag hatten wir viele Programme und so waren die Kinder schon sehr müde.
Insgesamt, alles war sehr gut und die Reise war ein tolles Erlebnis für mich.

Legjobb élményem

Sokszor gondoltam már arra, hogy egyszer el szeretnék utazni Párizsba, így nagyon örültem az utazás lehetőségének. Sok szépet láttam Párizsban, de persze volt néhány élmény, amik kiemelkedtek a többi közül. Kisgyerekként sokszor néztem a Notre Dame-i toronyőr című mesét. Nagy örömömre szolgált, hogy ezt a csodás épületet élőben is láthattam. Szebb volt, mint amilyennek elképzeltem. A másik kedvencem az Eiffel-torony volt. A kilátás a legtetejéről csodaszép volt. Beláttam egész Párizst!

Minden program nagyon tetszett, de a Notre Dame és az Eiffel-torony volt a két kedvencem.

Mein schönstes Erlebnis

Seit langem wolte ich nach Paris fahren, also habe ich mich über diese Reisemöglichkeit gefreut. Paris war sehr schön, aber ich habe natürlich Lieblingserlebnisse. Als kleinkind habe ich einen Zeichentrickfilm angesehen. In disem Film hat Notre Dame die Hauptrolle bekommen. Es hat mir sehr gefallen. Dieses Gebäude war sehr groß und wunderschön. Es war besser, als ich es mir vorgestellt habe. Der Eiffel-Turn war auch sehr toll. Die Aussicht war wunderschön, man kann dort alles sehen.

Alle Programme waren super, aber ich finde, dass Notre Dame und der Eiffel-Turn waren am besten.

Papi Claudia (11.ny):

ÖKO programok

Az első ÖKO program Vincennesban volt, ahol egy útkereszteződésben található parkosított járdaszigeten nyerhettünk bepillantást az ottani speciális bogártenyészetbe. Itt olyan rovarokat tenyésztettek, amelyek megvédik a járdaszigeten található fákat és növényeket.
A következő program Párizsban, egy olyan üzletben volt, ahol régi, de restaurált dolgokat árultak. A bolt pincéjében ennek az „újrahasznosítás” folyamatát is megtekinthettük.
Ez után egy méhekről szóló előadáson vettünk részt. Itt elmesélték, hogyan is születik a méz, és a méhészethez tartozó tárgyakat is bemutatták.
Az utolsó ökológiai programunk egy szemétégetőben volt, ahol körbevezettek minket, és egyes újrahasznosítási folyamatokat is láthattuk.

Sylke szemétégető Sylke bálák

Das erste ÖKO-Program war in Vincennes, wo wir an einer Kreuzung sich befindenden gärtnerisch gestalteten Verkehrsinsel Einsicht in die dortige spezielle Käferzucht gewinnen konnten. Hier züchtet man solche Käfer, die die sich auf der Verkehrsinsel befindenden Bäume und Pflanzen schützen.
Das nächste Program war in einem Geschäft in Paris, wo man alte, aber restaurierte Dinge verkauft. Im Keller des Geschäfts konnten wir der Ablauf der Wiederverwendung verfolgen.
Danach nahmen wir an einem Vortrag über Bienen teil. Hier wurde erzählt, wie der Honig ensteht und es wurden zur Honigherstellung benutzte Gegenstände gezeigt.
Das letzte ÖKO-Program fand in einem Müllverbrennung statt, wo wir herumgeführt wurden und einige Wiedererwendungsprocesse gesehen haben.

Legkedvesebb élményem

Nekem talán az Eiffel-torony tetszett a legjobban. Sokkal nagyobb, amilyennek képzeltem, és a tetejéről pazar a kilátás Párizsra. De este a leggyönyörűbb, amikor kivilágítják, és minden óra első 5 percében „villog” a torony. A Notre-Dame-ot is nagyon kedveltem, és különösen megtetszett Párizs hangulata. A sok híd, amelyek a Szajna és a folyó ágai felett átívelnek, az utcák, amik tele vannak üzletekkel és éttermekkel, szórakozóhelyekkel. Összességében nekem nagyon tetszett Párizs, és nagyon jól éreztem magam. Életemben először voltam ott, de remélem nem utoljára!

Mir hat am Besten der Eiffel-Turm gefallen. Er ist viel größer, als ich mir vorgestellt habe und von oben gibt es eine tolle Aussicht auf Paris. Doch abends ist es am schönsten, wenn er beleuchtet ist und in den ersten fünf Minuten jeder Stunde blinkt das Licht. Die Notre-Dame hat mir auch gefallen, und besonders beeintruckte mich das „Pariser Feeling”, die vielen Brücken, die über die Sajne und ihre Arme gehen, die Straßen, voll mit Geschäften und Restaurants, Vergnügungsplätzen.
Im ganzen hat mir Paris sehr gefallen, ich habe mich sehr wohlgefühlt. Ich war das erste Mal in meinem Leben dort, aber ich hoffe nicht letzte Mal.

Sylke Notre D Sylke Eiffel

Metzker Dóra (12ny):

Élménybeszámoló

November 22 és 26 között Párizsban voltunk a Comenius projekt keretében. Öt nap alatt megtekinthettük Párizs látványosságait és öko-programokon is részt vettünk. A Louvre múzeumban megnéztük a világhírű Mona Lisát, majd a Notre Dame-ban voltunk egy szentmisén. A katedrális nagyon szép látványt nyújtott. Lifttel felmentünk az Eiffel-torony legtetejére, 281 méter magasra. Csodálatos kilátás tárult szemünk elé, egész Párizst megtekintettük fentről. Az Eiffel-torony melletti boltban ajándékokat vásároltunk. Egyik este a négy ország diákjai közösen elmentek hajókázni. Ekkor megcsodálhattuk a párizsi nevezetességeket kivilágítva a sötétben.

Vom 22-ten November bis zum 26-ten November waren wir in Paris. Wir blieben dort 5 Tage lang. Wir lernten die Sehenswürdlikeiten der Stadt kennen und wir nahmen an Öko-Programmen teil. Wir besichtigten die weltberühmte Mona Lisa im Museum Louvre und wir waren auch in Notre Dame auf einer Messe. Die Kathedrale war wunderschön. Wir sind auf den Eiffel Turm hochgegangen. Der Turm ist 281 m hoch. Die Aussicht ist erstaunlich, wir konnten uns die ganze Stadt anschauen. Neben dem Eiffel Turm haben wir Geschenke gekauft. Einmal sind wir mit dem Schiff gefahren. Wir konnten Paris im Dunkel sehen, wenn die Sehenswürdigkeiten beleuchtet werden.

Kedvenc élmény:

A legkedvesebb élmény számomra az esti hajókázás. Este 9-kor indult a hajó, fedélzetén minden külföldi és párizsi diákkal. Az út során megnéztük a nevezetességeket kivilágítva, tehát érintettük az Eiffel-tornyot is, mely minden órában villogva tárul elénk. Bár az eső eleredt, a hajón szerencsére volt fedett rész, így nem áztunk el. Sok látnivalót tekinthettünk meg, melyek szebben mutattak, mint nap közben.

Molnár Henrietta (12ny):

Szállás, közlekedés, ellátás

November 22-én repülővel utaztunk Párizsba. A reptérről hévvel és vonattal utaztunk a szálláshelyre. A diákszállóban együtt laktunk a német és az olasz diákokkal. A magyar diákok egy szobában voltak elszállásolva. A szoba tiszta, rendezett volt. A diákszállóban volt egy étkezde, ahol minden nap reggeliztünk és vacsoráztunk. Az ételek fenségesek, finomak voltak. Minden nap vonattal és gyalog mentünk az iskolába. Egyszer az iskolában is ettünk, ahol szintén finom falatok vártak ránk.

Unterkunft, Verpflegung, Reise

Wir sind mit dem Flugzeug nach Paris geflogen und dann fuhren wir mit dem Zug zum Jugendhotel. In Paris haben wir in einem Jugendhotel zusammen mit den deutschen und italienischen Schülern gewohnt. Die Ungarn waren in einem Zimmer zusammen. Das Zimmer war sauber und groß. Im Jugendhotel gab es ein Restaurant, wo wir das Frühstück und das Abendessen gegessen haben. Die Speisen haben uns geschmeckt. Jeden Tag fuhren wir mit dem Zug und gingen wir zu Fuß zur Schule. Einmal haben wir das Mittagessen in der Schule in der Schulmenza gegessen. Das war auch sehr lecker.

Legjobb élményem:

Nagyon vártam már ezt az utazást, mivel még nem voltam soha Franciaországban. Kíváncsi voltam a híres Eiffel toronyra és a Notre Dame-ra is, amiket sikerült is megnéznünk. Utolsó nap jutottunk el az Eiffel toronyhoz, majd sorban állás után liftet használva feljutottunk a tetejére. A kilátás gyönyörű volt, sok szép képet tudtam a magasból készíteni. Szerencsére a Notre Dame-ba is ellátogattunk, sőt még vasárnap egy szentmisén is részt tudtunk venni. Párizsban sok szép látnivaló volt a Szajna partján, bele-bele kukkanthattunk egy-egy árus portékájába. Párizs nemcsak nappal, hanem éjszaka is egy gyönyörű város a sok szép világító égősorral.

Köszönöm ezt a felejthetetlen utazást! 🙂