Gólyabál és gólyatábor

Gimnáziumunk történetében idén először gólyakirándulást szerveztünk a kezdő gimnazista diákjaink számára.

A vezetőség ötlete alapján a Váci Egyházmegye központjaként – és egyben egyik szép magyar városunkként – Vác és környéke volt az úti cél. Mi, osztályfőnökök, kísérőink, Osikovicz Marika és Kaposi Gábor kollégák és a 39 „gólya” lelkesen készültünk és izgatottan vártuk azt a szeptember eleji két napot, amikor erre sor került.

Szeptember 4-én, egy gyönyörű vasárnapon, már reggel 9-kor buszra szálltunk és egy röpke óra alatt megérkeztünk a szépséges Duna parti városba. Sétáltunk egyet a folyóparton, kicsit nézelődtünk és a Váci Székesegyház fél 12-es szentmiséjére hangolódtunk lelkileg. A mise után városnézésre indultunk, melynek keretében megtekintettük a Püspöki Palotát, körbejártuk a kertjét is, majd a Múmia Múzeumba igyekeztünk, ahol sok érdekességet láttunk-hallottunk. Ezután némi szabad idő következett, amit a gyerekek ismerkedéssel és ebéddel töltöttek. Öt óra fele érkeztünk a Vácdukai Szabadidő Központban található szállásunkra és a szobák beosztása után birtokba vettük a medencét és sportpályákat. Meleg vacsorát kaptunk, majd a közösségi szolgálatról Kaposi Gábor kolléga tartott egy bevezető beszélgetést a diákoknak. Osikovicz Marikával egyházi dalokat énekeltünk, végül az est fénypontjaként a két 9. osztály külön-külön csapatépítő- és közösségformáló játékokat játszott.

Ezt további ismerkedés és barátkozás követte a kinti és benti szabadprogramok keretében, majd éjfélkor takarodót fújtunk.

Másnap, kipihenve az előző, igen tartalmas napot, frissen ébredtünk, de sajnos az eső reggeli után sem állt el, így egyházi dalok éneklésével és csocsózással derültünk jobb kedvre.

A tervezett királyréti tanösvény-túra helyett a Duna-Ipoly Nemzeti Park Bemutatóházában, az ún. Hiúz Házban töltöttünk egy nagyon érdekes délelőttöt, majd kisvasúttal lezötyögtünk Kismarosra, ahonnan a buszunk hazaszállított minket.

Köszönjük az iskola vezetőségének a szervezést és az anyagi támogatást.

Kabucz Tünde, Madarász Krisztina osztályfőnökök

Gólyabál képei:

Gólyatábor képei:

Kategória: Archív, Események | A közvetlen link.